InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » DVB
DVB

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
DVB  DVB
Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!  Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!
Auteur Bericht
guy.dierickx

Bericht Gepost op: Vr 27 Apr. 2007 - 16:14 
   Onderwerp: Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Hallo!
Ik heb vandaag me laten vangen door een DVB-T USB STICK met antenne te kopen. ik kon via usb 2.0 alles installeren (Freecom+Arcsoft), maar geen enkele "zender" in de omstreken werd gevonden. Ik woon in De Pinte bij Gent. Is dat normaal? Of moet ik me daarbij neerleggen? Ik heb geen buitenantenne en de usb kabel zodalng mogelijk gemaakt, totdat de antenne bijna aan het raam komt.

De Pinte, 27 april 2007
:( Guy
Naar boven Naar onderkant van pagina
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Titus

Bericht Gepost op: Vr 27 Apr. 2007 - 17:49 
   Onderwerp: Re: Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!

Je kunt zelf eens nakijken of je (in theorie) ontvangst hebt , door je postcode in te tikken op deze webpagina :

Postcodecheck

Belangrijk is in ieder geval de plaatsing en oriëntatie van je antenne.

Veel succes !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter
Gast

Bericht Gepost op: Do 03 Mei. 2007 - 1:26 

Hallo Guy,

Ik woon ook in Gent en heb één jaar een digibox gehad. Aangezien ik dagelijks de reeks 'Thuis' opneem ('s middags en 's avonds) heb ik in mijn 3 PC's TV-kaarten van Hauppauge gestoken. (Type 1100 en 1300, beide types geschikt voor zowel analoog als digitaal signaal.) Het verschil is wel degelijk te zien. Smile

Zelf woon ik aan de Dampoort en heb mij nu een UHF antenne gekocht, eigenlijk een buitenantenne. Ik ontvang de 11 services via de zender Egem (626 MHz). Eerst had ik de antenne op het tweede verdiep gezet maar blijkbaar was de ontvangst beter op het eerste.

Eergisteren ben ik bij een vriend geweest om de zaak te testen. Deze woont op het 13de verdiep van een appartement aan het Rabot. Daar kon ik alle VRT pakketten van Egem, Sint-Pieters-Leeuw en Schoten ontvangen. Ook Franstalige zenders (het RTB pakket, zenders als Be 1 (gecodeerd), NOS 1, 2 en 3.

Ik heb deze tests gedaan met een Media Center, met de Win2000 TV applikatie en de beelden zijn erg zuiver. Je kan (tijdelijk) de tune eens bekijken die ik voor enkele dagen op mijn website heb gezet. Je kan zelf eens kijken wat je van de kwaliteit vindt.

Beste groeten,
Peter
Peter
Gast

Bericht Gepost op: Do 03 Mei. 2007 - 1:30 

Ik was vergeten de link te geven om de beeldkwaliteit te controleren:
http://users.telenet.be/Gismo1/1.mpg

Groeten,
Gismo
master-magic

Bericht Gepost op: Do 03 Mei. 2007 - 13:06 

goed om te weten dat er achter m'n hoek beeld kan gekregen worden van al de pakketen in vlaanderen te ontvangen.
thx peter Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Gismo1

Bericht Gepost op: Do 03 Mei. 2007 - 15:24 

Hallo master-magic,

Je bent een stadsgenoot zie ik nu. Wink

Ja, ik ben erg tevreden over de kwaliteit via dvb-T. Toch als ik het vergelijk met het digitale signaal van de digibox. Ik ben misschien wel al van de oudere generatie, (heb zelf al 2 kinderen van 19 en 25) maar antenne's en zenders hebben me wel altijd geïnteresseerd. Heb vroeger zelf veel antenne's geplaatst en verwijderd, was er vroeg bij toen de satelliet er was (in de tijd toen Astra 1B nog gelanceerd moest worden, stel je voor en RTL 4 nog op kanaal 13 zat destijds).

Maar in Gent is het soms moeilijk om analoog een zuiver beeld te krijgen, toch waar ik woon. Maar het signaal is voldoende sterk om de dvb-T signalen te ontvangen en dat is natuurlijk goed.

Maar op het 13de had ik ook van de zender Sint-Pieters Leeuw een perfekt analoog beeld. Schoten gaf iets meer ruis. Maar digitaal was geen probleem. Ik wacht nu eens op de moment dat er wat meer interferenties zijn in de ether om verder gelegen zenders (zoals de Duitse) eens te ontvangen.

Beste groeten Smile
Peter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage ICQ nummer
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
DVB  DVB
Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!  Ontvangst van DVB ten zuiden van Gent!
Klik hier voor de andere onderwerpen over DVB
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: