InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Settopbox Belgacom
Settopbox Belgacom

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Settopbox Belgacom  Settopbox Belgacom
Getik decoder  Getik decoder
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Getik decoder
Auteur Bericht
Ivo
Gast

Bericht Gepost op: Zo 15 Nov. 2009 - 22:34 
   Onderwerp: Getik decoder
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Telkens ik naar een HD zender kijk, begint de decoder naast het gebruikelijke gezoem, ook een tikkend geluid te geven. Het lijkt op constante activiteit van de harde schijf.

Ik heb 2 TV's en dus ook 2 decoders aangesloten. Allebei 'tikken' de decoders bij het bekijken van HD zenders, dus het is blijkbaar een eigenschap van de decoders.

Is dit normaal? Hebben andere BelgacomTV gebruikers dit ook?
Naar boven Naar onderkant van pagina
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Ma 16 Nov. 2009 - 1:42 
   Onderwerp: Re: Getik decoder

Dit onderwerp handelt ook over allerlei dierlijke geluiden (bijen en spechten) van Belgacom decoders: Link
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
a148146

Bericht Gepost op: Ma 16 Nov. 2009 - 11:07 

ErikAlbert schreef:
Dit onderwerp handelt ook over allerlei dierlijke geluiden (bijen en spechten) van Belgacom decoders: Link

Ja maar ik vind het toch eigenaardig dat lawaai van die decoders bij somigen.Die van mij en m'n moeder hoor je niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Ma 16 Nov. 2009 - 12:07 

a148146 schreef:

Ja maar ik vind het toch eigenaardig dat lawaai van die decoders bij somigen.Die van mij en m'n moeder hoor je niet.

Tja, ik was door een search op jouw post terechtgekomen en daarom heb ik die gebruikt als oplossing voor het probleem van "Ivo".

Het feit dat de ene Belgacom decoder zoemt/tikt en de andere niet is voor mij genoeg om zo'n zoemende/tikkende decoder in te ruilen voor een andere in een Belgacom-winkel.

Ik zou hetzelfde doen met mijn Indi-digibox, maar die zoemt/tikt (nog) niet en eerlijk gezegd : ik zou ook ongerust worden moest mijn decoder gaan zoemen en tikken, hetgeen kan wijzen op een technisch defekt, dat erger en erger kan worden.
Ik zou zeker niet twijfelen en die decoder meteen inruilen, ik betaal al genoeg aan Telenet en dat behoort tot de na-service van de provider.
Ik heb nooit om een decoder gevraagd, die is mij opgedrongen, dus de provider moet dat maar oplossen. Ik ben al boos genoeg op Telenet, dus geen medelijden.

PS: denk er aan, dat decoders met HDD, niet zo maar verplaatst mogen worden als deze onder stroom staan of aan het werken zijn, dat is niet goed en dat geldt ook voor HDD/DVD-recorders, dat staat vermeld in mijn handleiding van Sony. Zoiets doen kan leiden tot schade of vroegtijdig sterven van het apparaat.
Ik zet mijn HDD/DVD-recorder zonder stroom en wacht een paar minuten of zelfs langer, vooraleer ik hem verplaats. Als Sony dat al zegt, geldt dat zeker voor die rommel van Telenet/Belgacom.
Ik doe dat trouwens voor alle computer- en TV-apparatuur met bewegende componenten, dus ook met externe HDDs voor backup en computer-torens.

Daarom zal ik een decoder met HDD nooit kopen, maar huren, zodat ik hem steeds kan inruilen. Wie zegt er trouwens dat je een "nieuwe" decoder krijgt, die kan evengoed al uitgeleend zijn aan iemand anders, die hem terug binnengeleverd heeft en al of niet moest hersteld worden en hoe voorzichtig werd die decoder voordien behandeld door een abonnee ? Geen wonder dat ene zoemt/tikt en de andere niet.

Ik huur films op DVD van 2 bedrijven en regelmatig is één DVD defekt omdat niet alle huurders hun DVDs met de nodige voorzichtigheid behandelen, dat is het nadeel van huren en dat geldt ook voor decoders.
Gast

Bericht Gepost op: Ma 16 Nov. 2009 - 22:41 

Bedankt voor jullie advies.

De link naar een identiek onderwerp van ErikAlbert, handelt over een identiek probleem.
Ook mijn decoders zoemen (=ventilator) nog tientallen minuten door na het afzetten. Daarna vallen ze stil. Soms gaan ze midden in de nacht terug aan het zoemen, ik vermoed dat er dan connectie is en eventueel updates worden doorgestuurd?
Het getik is het typische kort geratel van een harde schijf.

Ik vind het alleen vreemd dat beide decoders het gezoem en getik hebben.

Ik zal eens bij de Belgacomshop binnenspringen en naar hun decoders gaan luisteren.
master-magic

Bericht Gepost op: Di 17 Nov. 2009 - 0:30 

veel heeft ook te zien hoe de ophanging is van de harde schijf in het apparaat,
als deze ophanging wat loszit ofzo dan kan dit geluiden geven,
ook is het probleem meestal waar het apparaat staat,
soms is het al opgelost als je het een beetje verplaatst of iets onder legt zodat de trillingen niet verder gaan in een kast of waar die opstaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
frankvh

Bericht Gepost op: Di 17 Nov. 2009 - 9:43 

Gast schreef:
Bedankt voor jullie advies.
Ook mijn decoders zoemen (=ventilator) nog tientallen minuten door na het afzetten. Daarna vallen ze stil. Soms gaan ze midden in de nacht terug aan het zoemen, ik vermoed dat er dan connectie is en eventueel updates worden doorgestuurd?

Het gezoem is niet van een ventilator want er zit geen ventilator in de belgacom decoders. Het gezoem is het zacht geruis van de de harde schijf. Niets aan te doen, behalve de spanning verwijderen voor toestellen in een slaapkamer. (het spaart ook zo'n 20Watt per decoder)

Het 's nachts opstarten is een gevolg van het doorsturen van een nieuwe tv-guide.
Ik weet niet hoe luid het getik is, maar harde schijven kunnen bij het verplaatsen van de koppen een licht "tikkend" geluid geven. Dat hoor ik soms wel eens als de schijf veel werk heeft, bijv. comfort view in HD.
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Di 17 Nov. 2009 - 10:58 

Ik heb in ieder geval geen last van zoemen en tikken, noch met mijn computer, noch met mijn HDD/DVD-recorder. Als er geen lampjes moesten branden, zou ik zelfs niet weten, dat ze bezig zijn.

Ooit zal ik mijn Indi-digibox vervangen door een gehuurde Telenet-digicorder en dan zal ik dat zelf kunnen beoordelen, maar dat kan nog jaren duren.

Ik lees hier decoder "afzetten", ik neem aan dat dit in "standby" zetten betekent, want ik zet mijn decoder nooit zonder stroom anders krijgt die geen updatings, al mijn TV-apparatuur staat in "standby".
Alleen mijn computer zet ik volledig af omdat ik niet wil dat die automatische updatings krijg, zeker geen slechte en ook geen goede, zelfs niet overdag.

Jo en Ivo hebben in ieder geval nu een waaier van mogelijke oplossingen, gaande van mee leren leven tot inruilen voor een andere, ze kunnen kiezen Laughing

Ik ben nu ruim een jaar lid en ik heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad met mijn decoder, terwijl dit forum vol staat met decoder-problemen. Ben ik nu zo'n gelukzak of wat ?
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Settopbox Belgacom  Settopbox Belgacom
Getik decoder  Getik decoder
Klik hier voor de andere onderwerpen over Settopbox Belgacom
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: