Gepost op: Di 15 Sep. 2009 - 16:57 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
maar niet alle vlaamse zenders en als ze er wel zijn dan is het in timesharing.
dus nooit alles 24/24 zoals met acht binnenkort en kanaal Z. _________________ greets master-magic.
volledig digitaal telenet IDTV (ADB 2000) & (DB8000S,C)(TVV,Euro1080,telesat)
http://www.satdigitaal.be http://www.tv-digitaal.be (zenderaanbod belgie en meer)
Gepost op: Ma 26 Okt. 2009 - 20:45 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
Ik weet ook niet waar Test-Aankoop, die prijs van €44 vandaan haalt.
ExpressNet = €42,91 per maand tot April 2009, hetgeen wel bijna €44 is.
Nadien ben ik overgestapt op
ComfortNet = €30,64 per maand (en dat is minder dan €37) met een sterk verminderd download-volume om twee redenen :
1. Ik had het grote download-volume van ExpressNet niet meer nodig.
2. Ik ben Telenet aan het afbreken tot het strikte minimum als straf voor het onbruikbaar maken van mijn digitale tv-toestel en dat komt door die triestige decoders van Telenet.
Vrije hardware-keuze interesseert mij alleen als ik mijn TV volledig terug krijg.
Prime ga ik ook buitengooien, dit jaar nog, vermoedelijk in december als kerstgeschenk aan Telenet om drie redenen :
1. Uitzenden van beschadigde films.
2. Te klein filmaanbod.
3. Telenet afbreken tot het strikte minimum.
Ik heb een gekochte indi-digibox, dus ik betaal geen huur, maar als die digibox kapot is, ga ik die pas vervangen door een gehuurde telenet-digicorder wanneer alle analoge kanalen zijn verdwenen en dit als straf voor het onbruikbaar maken van mijn digitale tv-toestel.
Verder kan ik niet gaan, want dan heb ik geen TV/Internet meer, maar ik laat Telenet wel serieus mijn mening voelen door veel minder te betalen dan vroeger, meer dan €400 per jaar.
Telenet heeft ook bijna alle ongecodeerde digitale kanalen laten verdwijnen en dat deed bij mij de emmer overlopen, want daardoor werd mijn TV nog onbruikbaarder, zo goed als waardeloos, want ik heb geen €1000-TV gekocht om alleen maar naar één en canvas te kunnen kijken.
Test-Aankoop moet de verschillende internet-formules van Telenet en Belgacom vergelijken met het buitenland en niet zo maar één bedrag vermelden of alleen de minimum-tarief vergelijken en er ook bij vermelden want men daarvoor krijgt.
Belgacom heeft internet-formules en tarieven, die niet veel verschillen van Telenet. Ik heb wel altijd horen zeggen dat het internet van Telenet beter is dan dat van Belgacom.
Dus Telenet is voor mij één grote digitale "0" op gebied van TV. _________________ ErikAlbert
Gepost op: Ma 26 Okt. 2009 - 23:43 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
ik denk dat er een kans is dat je in uw TV een CI+ module zal kunnen steken zodat je al de zenders zal kunnen bekijken die gecodeerd zijn,
maar het is voorlopig nog wachten of Telenet ook dezelfde testen volgt zoals in nederland bij UPC met de CI+ module. _________________ greets master-magic.
http://www.satdigitaal.be http://www.tv-digitaal.be (zenderaanbod belgie en meer)
Gepost op: Di 27 Okt. 2009 - 8:05 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
Laat ons hopen dat het effektieve resultaten oplevert, want ik hou voet bij stuk en ik vind mijn eisen totaal niet overdreven, integendeel ze zijn normaal, redelijk, logisch en mijn combinatie "digibox + Digitale TV" is het levend bewijs : dubbele tuner, dubbele EPG, dubbele afstandsbediening en mogelijk een dubbele harddisk bij de combinatie "digicorder + HDD/DVD-recorder", die nodig is om iets op DVD te stockeren.
Wat is dat nu voor een snert-oplossing en probeer zoiets eens uit te leggen bij iemand anders, ik zou mijzelf belachelijk vinden om zoiets voor te stellen. Ongelooflijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren. Ik kan niet geloven, dat ik de enige ben, die er zo over denkt.
Telenet krijgt van mij de nodige tijd, maar het zo voor altijd laten, gaat niet en daarom blijf ik ook bij Telenet, want overstappen naar Belgacom is even erg en globaal gezien een achteruitgang voor mij. Ik moet nog in detail uitzoeken in hoeverre Belgacom een achteruitgang is, maar het is een achteruitgang, zeker weten.
Ik heb in principe geen bezwaar tegen het afschaffen van alle ongecodeerde digitale kanalen, zolang het andere opgelost wordt.
Ik vind het wel triestig, want iemand die ooit een digitale TV koopt, zal ineens ontgoocheld zijn, dat hij geen zender kan ontvangen zonder een decoder, een onaangename verrassing.
Daarom blijf ik voorstander om alle NL-talige kanalen ongecodeerd uit te zenden met uitzondering van betaal-zenders, zoals dat ooit was bij Analoge TV. Decoders zouden alleen maar mogen dienen voor betaal-zenders.
België en Nederland zou ook beter moeten samenwerken. Als het aan mij lag zou Belgie niet eens bestaan. Vlaanderen en Brussel bij Nederland voegen en Wallonië bij Frankrijk voegen. _________________ ErikAlbert
Gepost op: Wo 28 Okt. 2009 - 20:32 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
en daar kwam weer het voorstel voor de superdecoder ! Voor maar € 799 euro een Telenet Decoder, Belgacom Decoder, Blu Ray speler, DVD recorder, harde schijf en versterker voor de home cinema in EEN toestel ! Onzin ...
Gepost op: Wo 28 Okt. 2009 - 20:50 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
voor telenet kan dit waar worden als ze CI+ ondersteunen,dan kan je met een kabeltuner met HDD en DVD of Bluray Recorder wel iets doen,
maar de prijs zal iets hoger liggen dan 799€,
reken maar dubbelle.
maar CI+ heeft dan nadeel dat als de zender het wilt je niks kan opnemen van een bepaald progamma. _________________ greets master-magic.
Gast
Gepost op: Vr 30 Jul. 2010 - 16:23 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
flyingrhyno schreef:
Ok voor €18.75 heb je de basis bij telenet ... dat zijn 70 digitale kanalen...
Bij UPC betaal je E13.95 heb je 90 kanalen, Digitale Decoder met PVR, GRATIS terugkijken van alle programma's op alle zenders tot 10 dagen na de uitzending en 500 uur GRATIS gebruik maken van VOD.
Als je bij UPC het basispaket neemt betaal je €4,00 voor 50 kanalen, digitale decoder zonder PVR, en terugkijken van programma's tot 2 dagen na uitzending.
Zeker? Volgens http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/ betaal je bij UPC 4,5 euro voor het startpakket BOVENOP de 16,80 basis. Dat maakt dus 21,30, dus duurder voor minder zenders. Als je het grootste pakket wil, dan kost dat bij UPC 14 euro bovenop dat basispakket, plus 9 euro als je ook in HD wilt zien. Totaal 39,80 voor 90 kanalen.
Gast
Gepost op: Vr 30 Jul. 2010 - 16:33 Onderwerp: Re: Is Digitale Televisie duur in België?
ErikAlbert schreef:
Wat is dat nu voor een snert-oplossing en probeer zoiets eens uit te leggen bij iemand anders, ik zou mijzelf belachelijk vinden om zoiets voor te stellen. Ongelooflijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren. Ik kan niet geloven, dat ik de enige ben, die er zo over denkt.
Nee, je bent niet de enige. Wij kijken analoog, of één en Canvas digitaal in HD. Geen stomme, stroomslurpende digicorder nodig. Opnemen gaat prima met Mythtv. Ja, ik heb geen 70 zenders. En wat dan nog? Ik denk niet dat ik iets mis dat de moeite waard is.