InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Algemeen
Algemeen

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Algemeen  Algemeen
Kanaal "Acht" goed ?  Kanaal "Acht" goed ?
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Kanaal "Acht" goed ?
Auteur Bericht
Gast

Bericht Gepost op: Ma 03 Aug. 2009 - 22:32 
   Onderwerp: Re: Kanaal "Acht" goed ?
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Je begrijpt me verkeerd, inderdaad is een recorder er om op te nemen. Maar niet om zelf hele series te gaan verzamelen, vaak onstaat er dan illegale handel. Als er een logo opstaat gaat dit niet.
Ik ben zelf ook niet wild van zenderlogo's hoor!
Niet alleen op satelliet zijn er zenders zonder logo, ook BBC 1 en 2 doen hier niet aan mee.
Nogmaals het gaat hier wel pver de programmatie van Acht en niet over DVD's maken.
Naar boven Naar onderkant van pagina
master-magic

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 1:15 

vreemd dat veel van die engelse zenders geen logo's hebben en in nederland en belgie die bijna om het groots gaan en allerlei balkjes vanboven enzo in beeld,
dat is ook soms storend als je een film bekijkt.
in nederland gaan ze nog verder,
als je op een RTL zender kijkt bv (ik volg daar de serie van Knight Rider waar ze verder zitten dan op prime) en dan zie je als het 2de deel begint net na de reclame opeens vanboven een balkje met,en nu op RTL4 dit progamma,en op RTL5 dat,enz.
allemaal dingen om opname tegen te gaan.

on topic,
de getoonde dingen op acht zijn wel leuk,het zijn geen echte uitschieters,maar het kan sommige wel plezier geven of de tijd wat doen verdrijven als er anders niks is.

ben eens benieuwd van die groots gemaakte Eqxi zender waar ze VTM en VRT mee gaan wegstoten qua kijkcijfers en aanbod.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 9:50 

Ik zie geen enkele reden waarom men kanaal Acht heeft bijgemaakt en wat ze doen is niks nieuws. Als iedereen kanaal Acht gaat gebruiken om af en toe eens een aflevering mee te pikken, zullen ze geen vast publiek krijgen.

Ik ben al een jaar digitaal en ik kijk nog altijd naar dezelfde kanalen, die vroeger ook analoog te zien waren.
Dat zijn uitsluitend NL-talige kanalen, die films, series en documentaires vertonen, maar films hebben bij mij prioriteit omdat die het gemakkelijkst zijn om op te nemen.
Series opnemen is veel moeilijker en aangezien kanaal Acht niks anders uitzendt zal ik ook niks doen met kanaal Acht, voor mij is dat ballast en niet meer dan een sporadische afwisseling.

Spijtig genoeg maken de meeste TV-zenders opnames onmogelijk door al die gadgets en daarom ga ik mijn TV-hardware daar op instellen.

1. Digitale TV, die als "monitor" zal gebruikt worden en om die reden zal ik nooit nog een dure DTV kopen, want dat is weggegooid geld.
Al die comfortabele digitale funkties en gadgets zijn van geen nut meer in DTVs door die Telenet-decoder.
Aangezien Telenet nooit een zuivere decoder zal geven, moet ik alleen maar een goedkope DTV kopen om een beeldscherm te hebben.

2. Telenet-HD-digicorder = decoderen, opnemen, kijken, evalueren en daarna weggooien, want die digicorder-harddisks zullen altijd te klein zijn om te bewaren.
Daar ga ik zo lang mogelijk mee wachten, want ik heb die niet nodig, zolang ik analoog kan kijken. Kanaal Acht zal mij zeker niet motiveren om vroegtijdig een digicorder te huren, net zoals die overige extra 35 digitale kanalen, die ik analoog toch nooit had.

3. Bluray-player (géén recorder) voor het afspelen van DVDs en veel later Bluray-discs.
Het is te zot om nu nog een DVD-player te kopen, want Bluray is de toekomst.
Die ga ik natuurlijk pas kopen als mijn HDD/DVD-recorder kapot is, dus dat kan nog jaren duren.
Ondertussen zullen de Bluray-players dalen en blijven dalen in prijs en ook technisch beter worden.

Dus DVDs zelf maken is ook gedaan, want met een digicorder en Bluray-player kan je geen DVDs maken. Het is ook niet meer nodig, want beschadigde films/series/documentaires zijn het niet waard om DVDs aan te verspillen.
Al de rest van mijn TV-budget gaat naar DVDs huren en kopen, waar ik al die TV-rommel niet meer heb.
Aan Telenet betaal ik het minimum : kabeldistributie en comfortnet en later een digicorder, minder gaat niet, want dat gaat pijn doen.

Alles hangt samen en ik kijk altijd naar het totaalbeeld en wat ik ermee kan doen.
Als we alleen over kanaal Acht mogen praten, zijn we rap uitgeklapt.
Ik hoor liever de motivatie van kijkers om naar kanaal Acht te kijken en op te nemen om eventueel iets bij te leren, want wat kanaal Acht uitzendt vertelt de programma-gids ook en de rest is een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik heb liever géén bijkomende zenders, wel verbeteringen van bestaande TV-zenders, maar die zijn er niet, het wordt alsmaar slechter en ongenietbaarder.
In plaats van zenders bij te maken, zou ze beter samen investeren om bestaande zenders te verbeteren.
TV-zenders dienen tegenwoordig voor niks anders dan zoveel mogelijk geld te ontfutselen en om mensen hun koopgedrag te beïnvloeden.
Het enige wat ze moeten doen is herhalen en blijven herhalen tot de mensen geconditioneerd zijn (= brainwashing).
Al die reclames gaan over produkten, die mensen dagelijks kopen. Bel-programma's en stem-programma's zijn goudmijnen, dus zoveel mogelijk doen. Alle overige programma's worden voor dat doel misbruikt.
TV-zenders behandelen kijkers als idioten om leeg te schudden en iedere nieuwe generatie wordt daar nu mee opgevoed en zullen dit allemaal als normaal beschouwen omdat ze niet beter weten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 10:25 

Aan Erik Albert, helemaal ongelijk heb je niet. Misschien moet je zelf maar eens een zender beginnen.
Bowdigi

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 11:08 

Zal de moeite waard zijn een tv zender die geen werkingsgeld nodig heeft (door reclame of stomme belspellekes, apart abo enz...), zal veel op te zien zijn Wink Shocked Rolling Eyes OF we kunnen misschien "kijk en luistergeld" weer invoeren. Idea
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 15:09 

Ze mogen van mij reclame maken en belspelletjes en stem-programma's uitzenden, MAAR van de tv-programma moeten ze afblijven en uitzenden zonder gadgets.
Prime mag van mij reclame uitzenden tussen 2 films tijdens de prime-uren, maar van de films zelf moeten ze afblijven en dan hebben ze geld genoeg om hun filmaanbod uit te breiden.

Als men een zender opricht moet men een businessplan hebben en op voorhand weten, waar het geld vandaan moet komen om die zender iedere dag te laten draaien en daarnaast moet men een aantrekkelijk aanbod hebben om zich te onderscheiden van andere zenders.
Kanaal Acht onderscheid zich niet van andere zenders, die zenden gewoon series uit, die al uitgezonden werden.
Hoe die zender dat gaat uithouden weet ik niet ofwel zit er iemand met kapitaal achter.

Ik ben juist gaan kijken naar de EPG van Acht en die gaat tot zondag 02.08.2009. Ze kunnen zelfs hun EPG niet onderhouden.
Ik moest naar de EPG van mijn TV gaan kijken om te weten welke programma's vanavond uitgezonden worden. Ik heb wel een EPG maar geen beeld op mijn TV, fantastische oplossingen met digitale TV. Pffft.
natte

Bericht Gepost op: Wo 12 Aug. 2009 - 21:39 

ea ga satellite en uw ogen gaan open Wink
Gast

Bericht Gepost op: Vr 27 Aug. 2010 - 14:19 

ErikAlbert schreef:
Vinden jullie de programma's van kanaal "Acht" goed ?
Ik heb eens gekeken naar de Canadese komische reeks "Corner Gas", die veelvuldig wordt uitgezonden, maar vond er niks aan.
Er was zelfs geen lachband, waardoor ik niet wist, wanneer ik moest lachen.
Geef mij dan maar de Amerikaanse komische reeksen, zoals Friends, Cheers, ... daar kon ik tenminste lachen met of zonder lachband.

Zou je ook lachen om Friends zonder lachband?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Alcas nu onderdeel van Mood Media Alcas
chukky2

Bericht Gepost op: Za 28 Aug. 2010 - 6:47 

we zijn nu een jaar verder ;;

Acht bestaat nog altijd , straf eigenlijk als er zo weinig mensen kijken he.
of zou er toch nu een groot publiek voor zijn?
master-magic

Bericht Gepost op: Za 28 Aug. 2010 - 7:09 

het is een zender die bij bijna elke aanbieder in belgie zit,dus meer kijkers hé.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Algemeen  Algemeen
Kanaal "Acht" goed ?  Kanaal "Acht" goed ?
Klik hier voor de andere onderwerpen over Algemeen
Pagina 3 van 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: