| Auteur |
Bericht |
Gast
|
Gepost op: Do 20 Mrt. 2008 - 22:13 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
| heb belgacom tv met ruckus , een groot probleem, werkt alleen als het in dezelfde kamer staat , zelf 1 verdiep hoger pal boven de ontvanger, en op houten vloer, dus geen beton tussen werkt het niet of zeer slecht, konstant storingen, en bij klachten over de ruckus, enkel als antwoord, als je problemen hebt moet bekabelen |
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Do 20 Mrt. 2008 - 22:20 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
| Gast schreef: |
| Spacecowboy schreef: |
Ik heb nu toch flink storing via Ruckus.
Afstand is op 20mtr zonder dikke muren. Wel staat de ontvanger naast een conventionele TV. kan dit iets uitmaken? deze kwaliteit is niet echt super.
Iemand anders met deze ervaring? |
Je moet de default settings aanpassen (inloggen op de ruckus op 192.168.2.1)
Daar staat de kwaliteit op default. Zet die op 54Mbps. |
hoe kan ik die setting uitvoeren kan je mij mailen: karel.torremans@skynet.be, bedankt alvast, heb veel problemen met de ruckus |
|
 |
|
master-magic
|
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Za 07 Mrt. 2009 - 13:36 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
| master-magic schreef: |
allee hup,spammachine's weer werk  |
192.168.2.1 voor de ruckus? ik kan enkel 192.168.1.1 bereiken hoor |
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Zo 08 Mrt. 2009 - 18:49 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
Hopelijk heb je geen alarm sensoren in huis want deze kunnen ruckus signaal verstoren.
Plaats ook de zender van de ruckus niet te dicht bij je modem. |
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Di 24 Nov. 2009 - 10:36 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
| Ik heb van mijn ouders hun ruckus apparatuur gekregen. Een zender en een ontvanger. Klopt het dat er geen stroomadapters bijzitten? Als de Ruckus aansluit, gaan er geen lampjes branden. |
|
 |
|
Ivo Gast
|
Gepost op: Di 24 Nov. 2009 - 23:10 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
Elke Ruckus wordt gevoed met een adaptor.
In gebruik branden de 4 groene lampjes.
Zonder stroom zal het niet gaan vrees ik ... |
|
 |
|
Johan 2 Gast
|
Gepost op: Zo 12 Sep. 2010 - 11:24 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
Ruckus werkt echt perfect. Zeer goede kwaliteit en makkelijk te installeren.
Maar natuurlijk is een kabel nog beter.
Maar als je geen plaats hebt om een kabel te leggen is Ruckus zeer goed. |
|
 |
|
Frankie Gast
|
Gepost op: Za 04 Dec. 2010 - 22:45 Onderwerp: ruckus |
|
|
ruckus werkt perfect, alleen heb nu 2de tv bij en moeten ruckus bijkopen, wat blijkt, is nu hd, mijn andere ruckus zijn gewone dus moet ik die ook vervangen, = 3 nieuwe aankopen en mn oude in de vuilnisbak werpen= 100 euro wegwerpen, hallo kan men die niet inleveren? en in belgacomwinkel mogen ze wel meer uitleg geven, gelukkig zijn de mensen van de helpdesk vriendelijk en behulpzaam
| Gast schreef: |
Ter verduidelijking van de ruckus.
De ruckus is als wifi unit op een pc te gebruiken. Door naar de media adapter zelf te surfen. Heb je echter een combo set dan kan je dit ook gebruiken ter vervanging van een netwerkkabel. Doe ik zelf regelmatig.
Je kunt ook het netwerk vinden met netstumbler. Echter zie je vaak 2 netwerken, op verschillende kanalen met vrijwel gelijke namen. Daar zit nou net de kracht van de ruckus. Het systeem gebruikt 2 kanalen tegelijk, kon daardoor al eigenlijk 2*54 mbps maar heeft daardoor altijd een uitwijkmogelijkheid.
Letop de mogelijkheden via de webinterface worden niet ondersteund. Trial and error and de ruckus website.
Binnenkort gaat vdsl2 van start, de ruckus zal hiervoor niet meer voldoen om hdtv signalen over te brengen. |
|
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Zo 05 Dec. 2010 - 14:05 Onderwerp: Re: Ruckus |
|
|
| [quote="Gast"]heb belgacom tv met ruckus , een groot probleem, werkt alleen als het in dezelfde kamer staat , zelf 1 verdiep hoger pal boven de ontvanger, en op houten vloer, dus geen beton tussen werkt het niet of zeer slecht, konstant storingen, en bij klachten over de ruckus, enkel als antwoord, als je problemen hebt moet bekabelen[/quote] |
|
 |
|
'Gast' Gast
|
Gepost op: Vr 25 Feb. 2011 - 15:19 Onderwerp: Ruckus |
|
|
Ik heb de overstap gemaakt naar VDSL2 om in HD te kunnen kijken. De verbinding tussen moden en decoder gebeurd via een pas aangekochty Ruckus HD pakket.
De installatie verloopt normaal maar bij het tv kijken hapert de boel. Ik kan telkens enkele seconden naar een zender kijken waarna steeds weer de boodschap komt 'Zender tijdelijk onbeschikbaar'.
Wanneer er gezapt wordt naar een andere zender komt er opnieuw enkele seconden beeld, gevolgd door dezelfde boodschap.
Met de LAN kabel heb ik dit probleem niet.
Heeft iemand een idee wat er mis is? Moet ik manueel iets veranderen aan de instellingen van de Ruckus? Moet dat dan bij beide toestellen of alleen bij de witte die naast de modem staat? |
|
 |
|
| « Vorig onderwerp - Volgend onderwerp » |
|