InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Prime - Canal+
Prime - Canal+

Bestel voordelig online
 Bestel voordelig online 

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Prime - Canal+  Prime - Canal+
Prime niet gevraagd maar blijft lopen  Prime niet gevraagd maar blijft lopen
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Prime niet gevraagd maar blijft lopen
Auteur Bericht
ellenvdv13
Gast

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 8:19 
   Onderwerp: Prime niet gevraagd maar blijft lopen
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Goeiemiddag,

ik ben in maart overgeschakeld naar digitaal televisie van Telenet. Er zat 1 maand gratis prime in het aanbod. Na deze maand kwam er op mijn factuur bij dat ik prime moest betalen. Ik had verwacht dat prime gewoon ging wegvallen na die maand maar het is dus blijven uitzenden.

Ik heb nooit prime gevraagd dus ik vind ook niet dat ik dat moet betalen.

Een vriendin van mij werkt bij Telenet dus ik heb aan haar gevraagd om dat te regelen maar dat is nog steeds niet in orde.

Ik heb de tussentijdse facturen altijd volledig betaald om toch maar niet zonder televisie te vallen.

Weet iemand hoe ik dit kan regelen? En of ze mij de paar maanden dat ik prime betaald heb en nooit aangevraagd of ervoor getekend heb terug betaald krijg?!

Groetjes,
Ellen
Naar boven Naar onderkant van pagina
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Di 04 Aug. 2009 - 16:33 
   Onderwerp: Re: Prime niet gevraagd maar blijft lopen

Tijdens die proefmaand, had je moeten opzeggen en aangezien dat niet gebeurd is, begint je Prime-abonnement automatisch te lopen en krijg je fakturen.
Dat is één van de vuile trukjes van Telenet om Prime-abonnees te krijgen.
Daar wordt geen nadruk opgelegd, maar je hebt wel getekend voor die decoder en de voorwaarden.

Ik zou er niet van verschieten, dat je minstens één jaar Prime-abonnee moet zijn om te kunnen opzeggen, maar zeker ben ik niet. Dus bel maar eens naar Telenet en weet mij te zeggen hoe het juist in elkaar zit met dat opzeggen.
Ik heb Prime vanaf deze maand één jaar en ga het ook opzeggen, wegens het mager filmaanbod en de vette zender-logo op iedere film.
Ik ga wel een andere verklaring geven aan Telenet : crisis, lager inkomen.
Als Telenet mij de waarheid niet zegt, moet ik dat ook niet doen.
Telenet luistert toch niet, waarom dan de moeite doen.

PS : Je vriendin moet wel iets te zeggen hebben bij Telenet om zoiets voor elkaar te krijgen, anders kan die daar niks aan doen.
Telenet wil jouw geld en je vriendin mag niet anti-Telenet zijn anders zal ze daar niet lang blijven werken.
Telenet is wel altijd héél vriendelijk, zelfs als ze dreigen de deurwaarder te sturen omdat je hun rekeningen niet betaald. Dat is dus toch een troost.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
master-magic

Bericht Gepost op: Wo 05 Aug. 2009 - 4:31 

altijd een maand op voorhand opzeggen,
je zit altijd een jaar vast aan prime,na dat jaar is het per maand opzegbaar normaal gezien,
maar vrees dat je vastzit voor een jaar en je geld niet zal terugkrijgen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ellenvdv13
Gast

Bericht Gepost op: Wo 05 Aug. 2009 - 8:38 
   Onderwerp: prime niet gevraagd maar blijft lopen

'k Heb idd getekend voor ontvangst van de decoder maar daar stond niets van Prime op en ook niet dat ik dat moest opzeggen voor het einde van die proefmaand zodus hoe kan ne mens dat dan weten?!

Ik wil nog steeds mijn geld terug, dat zal zo blijven, ik heb 2x naar prime gezien op die paar maanden tijd denk ik, ik heb daar gewoon geen tijd voor, daarom neem ik het ook niet want ben echt wel een voetbalfan maar wegens tijdgebrek kan 'k zelfs het voetbalaanbod niet bezien.

Is er niemand die dit voor 't jaar al eens opgezegd heeft en/of zijn geld heeft terug gekregen?!
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Wo 05 Aug. 2009 - 12:47 

Beste ellenvdv13,
Je hebt getekend en normaal moet je dat kontrakt eerst LEZEN, maar dat gebeurt bijna nooit en het is niet de gewoonte van Telenet om daar de nadruk op te leggen, dat je kan opzeggen, want Telenet wil je als betalend abonnee. Dat is toch normaal, Telenet is geen liefdadigheidsinstelling hé.
Geen enkel bedrijf geeft zo maar geld terug louter uit "goede wil".

Telenet gaat dat geld NIET teruggeven omdat ze weten dat je er niks tegen kan doen. Dat kontrakt zal wel zodanig geformuleerd zijn, dat je via jurdische weg niks kunt doen.
Je kan natuurlijk altijd proberen en een advocaat inhuren of zo, maar dat gaat waarschijnlijk meer kosten, dan één jaar Prime betalen,
€240 is geen bedrag om van dood te gaan. Het is alleen weggegooid geld, dat beter gebruikt had kunnen worden.

Dat wil niet zeggen dat ik niet met je meevoel, maar ik vrees dat er niks aan te doen is.
Telenet is een geldwolf, vermomd als een vriendelijk schaap, maar dat merk je pas als het te laat is. Bij Telenet geraak je gemakkelijk binnen, maar buitengaan is heel wat moeilijker.

Je zal 12 maanden Prime moeten betalen en vanaf dan kan je AANGETEKEND opzeggen met zo'n opzegformulier, wat ik trouwens dit jaar ook ga doen.

Een gratis tip, die EVENTUEEL kan helpen :
Als je ExpressNet hebt bij Telenet en je doet geen massale downloadingen, dan raad ik je aan om ComfortNet te nemen, dat is een besparing van €147 dit jaar en alle volgende jaren. Op die manier kan je een beetje wraak nemen op Telenet en kost die Prime-grap nog geen €100 en die krijg je ook terug door je besparing op internet in de komende jaren, hetgeen de pijn toch iets verzacht.
Veranderen van internet-kontrakt is gemakkelijk en kan online via Mijn Telenet uitgevoerd worden zonder rompslomp en verandert niets aan je surf-snelheid en dat weet ik toevallig wel, want ik heb het ook gedaan. Dat kost theoretisch €50, maar het kan ook minder zijn naargelang het tijdstip in de maand, waarop je verandert.
In mijn geval heeft die overgang €69,94 - €42,91 = €27,03 gekost, bijna de helft van die €50.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Prime - Canal+  Prime - Canal+
Prime niet gevraagd maar blijft lopen  Prime niet gevraagd maar blijft lopen
Klik hier voor de andere onderwerpen over Prime - Canal+
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: