InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Prime - Canal+
Prime - Canal+

Bestel voordelig online
 Bestel voordelig online 

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Prime - Canal+  Prime - Canal+
Eénjarig Prime-abonnement  Eénjarig Prime-abonnement
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Eénjarig Prime-abonnement
Auteur Bericht
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Zo 09 Aug. 2009 - 11:51 
   Onderwerp: Eénjarig Prime-abonnement
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Iedere nieuwe Prime-abonnee start met 300 film-premières, een overdonderend aantal, waarvan de Prime-reclames dan ook graag gebruik maken om iedereen te verleiden tot een Prime-abonnement.
Grosso modo komen er iedere maand 30 premières bij en verdwijnen er 30 films, waardoor het 10 maanden duurt vooraleer die 300 films allemaal vervangen zijn.

Het kruim van deze 30 verdwenen films verhuist naar de TV-theek van Telenet, hetgeen je trouwens gedetailleerd kan volgen in de maandelijkse programma-gids van Prime, waar je die films (terug) kan bekijken voor minimum €2,95 of meer per film.
Wie daar films huurt moet hoognodig eens verder kijken dan zijn neus lang is, want er bestaan goedkopere alternatieven.

Dus per maand heb je in feite maar 30 film-premières, die verminderd moet worden met :
1. het aantal films, die niet tot jouw genre behoren.
2. het aantal films, die je al gezien heb, want zo nieuw zijn alle premières ook weer niet.
3. het aantal films, die niet de moeite waard zijn om bekeken te worden.
Dit aantal verschilt uiteraard van persoon tot persoon en iedereen moet maar voor zichzelf uitrekenen, hoeveel hij/zij betaalt per Prime-film, waarvan hij/zij echt genoten heeft.
Bij mij persoonlijk was het minder dan 10 films, gaande van 0 tot 9 en bij 9 had ik een goede Prime-maand.
Een Prime-abonnement van €19,95 gedeeld door 9 Prime-films = €2,22 per Prime-film en dat was te duur omdat ik momenteel minder dan €2,00 per film betaal van eigen keuze en zonder zender-logo.

Hierdoor begint een nieuwe Prime-abonnee geleidelijk aan te merken, dat Prime saaier en saaier wordt, zo saai zelfs dat je soms dagen moeten wachten om een nog-niet-geziene film te bekijken, die soms dan nog tegenvalt ook.
Na één jaar is iedere Prime-abonnee, zich bewust van deze saaiheid en dat is juist het tijdstip, waarop het Prime-abonnement kan opgezegd worden.

Ik denk dat dit voor Telenet een bangelijke periode is om haar éénjarige abonnees te verliezen en daarom krijgen deze mensen een brief, waarin verteld wordt, dat het gaat om een "Nieuwe Prime-aanrekening", waardoor ik in de maand Juli 2009 niets moest betalen en dat ik vanaf Augustus 2009 enkel betaal voor de maand zelf, wel een rare uitleg.
Een zogenaamd geschenk dus, waarbij Telenet hoopt, dat ik een tweejarige abonnee wordt, hetgeen bij mij niet zal pakken omdat ik anders denk dan Telenet en ik kan uiteraard ook rekenen.
Telenet denkt alleen maar aan geld, want het gaat niet om dat geschenk van €19,95, maar om die overige 11 maanden x €19,95 = €219,45 van het jaar 2010.
Bij een Prime-abonnee, die een tweede jaar doorstaan heeft, is de kans groter, dat hij ook zal tekenen voor een derde jaar, enz., want die heeft niets gemerkt van deze saaiheid of heeft die saaiheid zonder meer aanvaard om andere persoonlijke redenen.
Zo'n trouwe abonnees heeft Telenet natuurlijk liever, dan al die éénjaarsvliegen. Wink
Naar boven Naar onderkant van pagina
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
chukky2

Bericht Gepost op: Za 22 Aug. 2009 - 17:04 
   Onderwerp: Re: Eénjarig Prime-abonnement

na een jaar kan je maandelijks opzeggen , waarom zou je dan ingaan op een prijs he ?
Eigenlijk stom idd
master-magic

Bericht Gepost op: Do 27 Aug. 2009 - 18:08 

en als je als nieuw lid van prime die actie hebt van 3 maanden aan 10€ dan kan je binnen de 3 maanden prime via mijntelenet uitvinken en anuleren,
dan heb je na 15 minuten zwart beeld op prime.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Do 27 Aug. 2009 - 18:42 

master-magic schreef:
en als je als nieuw lid van prime die actie hebt van 3 maanden aan 10€ dan kan je binnen de 3 maanden prime via mijntelenet uitvinken en anuleren,
dan heb je na 15 minuten zwart beeld op prime.

Dat vind ik ook niet goed. De abonnee moet NIKS doen en als hij NIKS doet, krijgt hij na die 3 maanden een ZWART scherm en géén Prime-fakturen meer.
3art

Bericht Gepost op: Ma 31 Aug. 2009 - 14:25 
   Onderwerp: Re: Eénjarig Prime-abonnement.

ErikAlbert schreef:

Een Prime-abonnement van €19,95 gedeeld door 9 Prime-films = €2,22 per Prime-film en dat was te duur omdat ik momenteel minder dan €2,00 per film betaal van eigen keuze en zonder zender-logo.

Hoe krijg jij dit klaar voor minder dan €2.00?
master-magic

Bericht Gepost op: Ma 31 Aug. 2009 - 16:05 

dvdpost denk ik van een bepaald bedrag per maand.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Ma 31 Aug. 2009 - 17:15 

Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, want master-magic is verkeerd. Wink
Beschuldig me ook niet van reclame, want dat maakt mij kwaad. Ik geef alleen informatie, gebaseerd op ervaring in de praktijk, reclame doet dat juist niet.
Ik heb dit trouwens ooit één keer in dit forum uitgelegd, maar ik ben nog niet lang genoeg lid om au serieux genomen te worden.

Ik werk met 2 DVD-verhuurbedrijven, die beide via de post films/series op DVDs/Blurays verhuren en bij ieder bedrijf heb ik het grootste abonnement.
Hoe minder je DVDs huurt, hoe hoger de eenheidsprijs = pure logika.
DVDs en Blurays hebben DEZELFDE eenheidsprijs = héél interessant voor de toekomst.

DVDPost (7 maanden klant)
Een abonnement van €39,95 per maand = 18 DVDs per maand of 4 per week
52 weken x 4 DVDs = 208 DVDs en ik betaal voor
12 maanden x 18 DVDs = 216 DVDs, dus ik heb een tekort van 8 DVDs, die ik extra moet aanvragen.
Dus per jaar betaal ik 12 maanden x €39,95 = €479,40 gedeeld door 218 DVDs = €2,20 per DVD.
Week-, maand- en jaar-berekeningen verschillen altijd van mekaar, daar kan je niks aan doen.

NetFilm (4 maanden klant)
Een abonnement van €47,99 per maand = 20 DVDs per maand of 5 per week
52 weken x 5 DVDs = 260 DVDs.
Dus per jaar betaal ik 12 maanden x €47,99 = €575,88 gedeeld door 260 DVDs = €2,21 per DVD.
Dus DVDPost en NetFilm hebben in feite dezelfde eenheidsprijs.

DVDPost + NetFilm
Per jaar betaal ik dus €1055,28 voor 478 DVDs = €2,21 per DVD.
€2,21 is niet minder dan €2,00, maar meer dan €2,00 en dat vereist een bijkomende uitleg, die hierna volgt.

Bij DVDPost betaal ik altijd €2,20 per DVD, daar kan ik niets aan veranderen, al geprobeerd maar het lukte niet omdat DVDPost een goed controle-systeem heeft.
Bij NetFilm staat er bij alle "Klassieke Abonnementen" het volgende : "Inruilen zonder beperking op aantal" en dat is een héél belangrijk verschil met DVDPost, waarvan ik zoveel mogelijk probeer te profiteren.
Als ik mijn DVDs van NetFilm op één dag afhandel en terugstuur, kan ik 2 zendingen van 5 DVDs per week bekomen.
In plaats van 20 DVDs kan ik in theorie 40 DVDs per maand krijgen.
52 weken x 10 DVDs = 520 DVDs.
Op jaarbasis : €575,88 gedeeld door 520 DVDs = €1,11 per DVD.

Maar dat is theorie, in de praktijk lukt het niet altijd om 2 zendingen per week te bekomen om verschillende reden :
- NetFilm kan eventueel trager werken
- de Post kan eventueel trager werken of niet werken tijdens Feestdagen
- ikzelf kan ook trager werken.
Daarom reken ik op 30 DVDs per maand of 360 DVD per jaar met een eenheidsprijs van €1,60.
Dus per jaar betaal ik €1055,28 voor 578 DVDs = €1,83 per DVD en dat is minder dan €2,00 en dat wordt bevestigd door mijn Excel-spreadsheet, die dat constant berekent voor mij. (ik was vroeger een spreadsheet-kenner.)
Ik heb ondertussen bijna evenveel DVDs gehuurd bij NetFilm, dan bij DVDPost, terwijl ik maar 4 maanden klant ben bij NetFilm. Een bewijs dat ik van NetFilm veel meer films krijg dan bij DVDPost.

Dat gaat natuurlijk niet eeuwig duren, want NetFilm heeft een DVD-theek van 7.000 DVDs, terwijl DVDPost een DVD-theek heeft van 20.000 DVDs, dus ik zal rapper uitgekeken zijn bij NetFilm, dan bij DVDPost.
DVDPost heeft de grootste DVD-theek van de Benelux en ook de allerbeste website, waar ik letterlijk in de watten gelegd wordt, dus daar blijf ik vaste klant.
De website van NetFilm is primitiever en vraagt meer aandacht van mij, maar die zorgt wel dat ik een lager gemiddelde eenheidsprijs heb.

Er zijn nog verschillen tussen DVDPost en NetFilm :
- beide hebben beschadigde DVDs, maar NetFilm heeft er méér, je krijgt wel een vervanging bij beide.
- DVDPost heeft een veel grotere aangroei van DVDs en Blurays, dan NetFilm, daar ben ik deze maand zelfs van verschoten omdat ik ineens een hoop films vond, die er vroeger niet waren.

Dus DVDPost is een blijver, NetFilm is een doodbloeier, maar zeker niet de eerste 2-3 jaar.
Het enige wat ik spijtig vindt is dat NetFilm dezelfde films heeft als DVDPost en dat maakt NetFilm minder interessant.
Ik heb momenteel 640 films op mijn wenslijst van DVDPost en NetFilm tesamen omdat ik mij moet inhouden, anders waren het er veel meer.
Tot nu toe heb ik nog geen andere bedrijven gevonden, want die waren ofwel in Nederland alleen ofwel niet interessant genoeg (te weinig films met NL ondertitels)
3art

Bericht Gepost op: Di 01 Sep. 2009 - 6:21 

Bedankt voor je uitleg! Smile

Daar ben ik vroeger ook al eens op uitgekomen maar toen leek het mij niet zo interessant als Prime. Waarom het nu nog niet, in mijn geval dan, beter zou zijn heeft vooral te maken met tijd. Om 18 films per maand te zien moet je al veel tijd hebben. Anders was het de ideale oplossing.

Nu neem ik gewoon constant films op van Prime (ik ben bijna iedere maand tevreden met wat er bijkomt van nieuwe films) en leg zo een klein videotheekje aan op mijn digicorder. Hierdoor heb ik toch op ieder moment genoeg keuze voor wanneer het mij uitkomt. Kan ik een maand minder tv kijken dan wordt dat opgevangen op mijn digicorder. En aan het tempo dat ik de films gemiddeld per maand bekijk is Prime eigenlijk het voordeligst.

Ik heb Prime nu al twee jaar zelf en ik ben het nog steeds niet beu. Mijn filmsmaak is zeer breed en misschien daardoor dat ik elke maand genoeg nieuwe films vind.
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Di 01 Sep. 2009 - 10:45 

Zo zoekt iedereen zijn weg. Het belangrijkste is dat je tevreden bent met je eigen oplossing en het speelt geen rol wat een ander daarover denkt.
Nu weet je in ieder geval hoe je 48 films per maand kunt huren aan €1,83 per film. Wink
3art

Bericht Gepost op: Di 01 Sep. 2009 - 10:49 

Inderdaad. En ooit komt er misschien een moment dat ik uw manier goed kan gebruiken.
rob
Gast

Bericht Gepost op: Di 01 Sep. 2009 - 19:19 

478 films per jaar is meer dan 1 per dag (elke dag).
En nog tijd hebben om een spreadsheet in te vullen, lijstjes bij te houden en mee te werken aan de blog.
Als iedereen zoveel tijd had!

Maar je vergeet toch 1 zaak: niet iedereen heeft de mogelijkheid om elke dag 1 film te kijken, en de prijzen van de dvd uitleendiensten wordt dan wel een stuk duurder.

Ben geen promotor van prime en je hebt gelijk in verband met hun beperkt aanbod.
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Prime - Canal+  Prime - Canal+
Eénjarig Prime-abonnement  Eénjarig Prime-abonnement
Klik hier voor de andere onderwerpen over Prime - Canal+
Pagina 1 van 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: