InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » DVB
DVB

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
DVB  DVB
dvb-t vraagjes  dvb-t vraagjes
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
dvb-t vraagjes
Auteur Bericht
johan d
Gast

Bericht Gepost op: Di 06 Jul. 2010 - 8:15 
   Onderwerp: dvb-t vraagjes
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Beste,

Wij hebben de kabel van Telenet buiten gesmeten omdat we buiten VRT en Canvas, DVD-film en DVD-reeksen geen TV kijken. Ik heb me zo’n dvb-t setopbox gekocht. (KÖNIG DVB-T Ontvanger FTA30) http://www.tonephone.be/N_frame.html?http://www.tonephone.be/KONIG-DVB-T-Ontvanger-FTA30--N_art_14318.php Ik heb een TV met 2 SCART aansluitingen en een HD-recorder met 2 SCART aansluitingen. (Ertussen hangt nog een surround versterker).

Alles blijkt nu op 1 zender op de TV te zitten en van post wisselen doe ik met de afstandbediening van de dvb-t setopbox. Ik heb het ook voor elkaar gekregen dat ik kan opnemen met mijn HD recorder (Panasonic) door op AV1 af te stellen.
Eerste vraagjes stellen zich:

- Ik kan niet opnemen en naar iets anders kijken – is dat zo of heb ik verkeerd aangesloten?
- Werkt het GUIDE+ systeem van Panasonic nog voor eenvoudig op te nemen via antenne?
Naar boven Naar onderkant van pagina
Gast

Bericht Gepost op: Di 06 Jul. 2010 - 15:43 
   Onderwerp: Re: dvb-t vraagjes

Aangezien je maar 1 dvb-t ontvanger hebt zal je ook maar 1 dvb-t kanaal terzelfdertijd kunnen bekijken of opnemen.
Je hebt ook HD recorders met een ingebouwde dvb-t tuner, dan kan je dus dvb-t zender opnemen en naar een ander programma kijken via je Konig tuner.
master-magic

Bericht Gepost op: Di 06 Jul. 2010 - 16:48 

is het geen ik hem al gemeld had per mail Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Wo 07 Jul. 2010 - 15:03 

johan d schreef:

Wij hebben de kabel van Telenet buiten gesmeten omdat we buiten VRT en Canvas, DVD-film en DVD-reeksen geen TV kijken.

Ik heb "Telenet Digitale TV" ook buiten gesmeten, maar niet kabel omdat ik ook internet had.
Ik heb nu terug "Telenet Analoge TV" met een 35-tal TV-zenders zoals in de goeie oude tijd en zonder problemen met de combinatie van kijken/opnemen.
Mijn kabel-jaar-abonnement is nu €12,12 duurder door die 21% BTW, maar nog altijd goedkoper dan Digitale TV, want ik moet geen digicorder van €96,00 per jaar huren.

Ik was blij dat mijne digibox afgekoppeld was.
Een digicorder heb ik nooit gehad, maar die is nog slechter dan mijn Sony HDD/DVD-recorder.
Het enige wat een digicorder méér kan is het opnemen van 2 programma's tergelijkertijd, als je b.v. slaapt of niet thuis bent, maar voor al de rest is die digicorder zo primitief als wat.
De decoders van Belgacom zijn nog erger door de serieuze software-fouten, dus dat was ook geen alternatief.
Ik zit gewoon te wachten op iets beters.

Digitale TV was bij mij één grote ontgoocheling en de TV-zenders met al hun reclame en gadgets maken ieder TV-programma ongenietbaar met of zonder digitale beeldkwaliteit.
Over die digitale beeldkwaliteit valt ook niet te stoefen, want die wordt teniet gedaan door overbezetting, teveel TV-zenders.
Wat schiet er dan nog over ? Miserie met de hardware, miserie met de software en een forum vol klachten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
DVB  DVB
dvb-t vraagjes  dvb-t vraagjes
Klik hier voor de andere onderwerpen over DVB
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: