InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Digibox Telenet
Digibox Telenet

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Digibox Telenet  Digibox Telenet
Zwart-wit beeld  Zwart-wit beeld
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Zwart-wit beeld
Auteur Bericht
capuchino
Gast

Bericht Gepost op: Za 27 Okt. 2007 - 12:33 
   Onderwerp: Zwart-wit beeld
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

hallo,

ik heb een anderhalve week geleden een digibox aangevraagd. Een paar dagen later kwam een Telenet-medewerker om de digibox aan te sluiten. Hij ervoer een probleem: 'zwart-wit' (grijsgetint) beeld ipv een kleurenscherm. Hij zei tegen mij dat het probleem mogelijk te wijten is aan het slecht contact met m'n TV en hij probeerde een en ander oplossingen mondeling op te lossen. Maar na een tijdje kwam de kleur vanzelf terug en was dus alles opgelost.

Een anderhalve week na de installatie ervaar ik hetzelfde probleem. Op een bepaald ogenblik veranderde het beeld in zwart-wit en kon ik de 'Startpagina', 'Tv Gids', 'Tv Theek' en de 'Comm.'/'Extra' knopjes niet meer induwen (er gebeurde gewoon iets). Ik heb dan besloten om de stekker uit te trekken zodat alles opnieuw kon gereset geworden. Zo gezegd zo gedaan en kon ik weer alle toetsen indrukken. Maar het scherm is helaas nog steeds zwart-wit...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat!
Naar boven Naar onderkant van pagina
nielsVaes

Bericht Gepost op: Zo 27 Jan. 2008 - 11:54 
   Onderwerp: Re: Zwart-wit beeld

Dit heeft meestal met de scartkabel te maken, probeer deze gewoon eens uit te trekken en terug in te steken aan de kant van de digibox en van TV. Eventueel een andere scartkabel proberen.
Mocht het met een andere scartkabel nog zwart wit zijn moet je eens kijken hoe de aansluitingen zijn ingesteld op de digibox.
huisje -> instellingen -> digibox/digicorder -> aansluitingen. Meestal moet de TV Scart op RGB staan. Als dit op CVBS staat probeer het eens om te wisselen.

Mocht ook dat niet helpen zou je eigenlijk eens een DVD speler of video op de scartingang van de TV moeten aansluiting waar nu de digibox zit. Als je met een DVD speler wel kleur hebt, maar met de digibox niet, is de scartuitgang van de digibox stuk. Bel dan even naar Telenet om deze laten om te ruilen.

Als je met een DVD speler bijvoorbeeld ook geen kleur hebt, dan gaat de scartgingang van de TV stuk zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fazant
Gast

Bericht Gepost op: Wo 05 Okt. 2011 - 10:31 
   Onderwerp: Re: Zwart-wit beeld

nielsVaes schreef:
Dit heeft meestal met de scartkabel te maken, probeer deze gewoon eens uit te trekken en terug in te steken aan de kant van de digibox en van TV. Eventueel een andere scartkabel proberen.
Mocht het met een andere scartkabel nog zwart wit zijn moet je eens kijken hoe de aansluitingen zijn ingesteld op de digibox.
huisje -> instellingen -> digibox/digicorder -> aansluitingen. Meestal moet de TV Scart op RGB staan. Als dit op CVBS staat probeer het eens om te wisselen.

Mocht ook dat niet helpen zou je eigenlijk eens een DVD speler of video op de scartingang van de TV moeten aansluiting waar nu de digibox zit. Als je met een DVD speler wel kleur hebt, maar met de digibox niet, is de scartuitgang van de digibox stuk. Bel dan even naar Telenet om deze laten om te ruilen.

Als je met een DVD speler bijvoorbeeld ook geen kleur hebt, dan gaat de scartgingang van de TV stuk zijn.

Dit heeft voor mij geholpen, waarvoor dank !
Svenne
Gast

Bericht Gepost op: Vr 16 Mrt. 2012 - 16:34 
   Onderwerp: Telenet Digital TV zwartwit probleem

Besten,

Bij mij moest ie op SVHS staan en twas ook in orde
Gast

Bericht Gepost op: Vr 14 Dec. 2012 - 18:45 
   Onderwerp: Zwart wit beeld

Deze oplossing heeft ook voor mij geholpen, heel erg bedankt.
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Digibox Telenet  Digibox Telenet
Zwart-wit beeld  Zwart-wit beeld
Klik hier voor de andere onderwerpen over Digibox Telenet
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: