InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Digitale TV - Forum index » Cabletuner Telenet
Cabletuner Telenet

Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Cabletuner Telenet  Cabletuner Telenet
RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder  RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder
Auteur Bericht
kobe
Gast

Bericht Gepost op: Do 29 Dec. 2005 - 0:17 
   Onderwerp: RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Heeft iemand ook volgend probleem? Ik heb een Cabletuner CT-SA10 (Samsung). Als ik het uitgangssignaal instel op composiet is het beeld ok. Verander ik het naar RGB dan wordt het beeld zo helder dat alle lichte delen in het beeld volledig worden weggevreten en alles te contrastrijk is. Bij de handleiding van de philipd cabletuner zie ik dat je het RGB-niveau kan aanpassen, maar bij de samsung CT is er niet zo een optie. Iemand een oplossing?
Naar boven Naar onderkant van pagina
kobe
Gast

Bericht Gepost op: Vr 30 Dec. 2005 - 12:44 
   Onderwerp: antwoord van telenet

antwoord van telenet: Er zijn twee mogelijkheden voor uw vraag.
U kan de zenders composiet via de Cabletuner blijven bekijken.

Er bestaan verschillende merken van Cabletuners. U kan zich wenden tot uw plaatselijke verdeler, en melden dat uw Samsung Cabletuner niet overeenkomt met de instellingen uw televisietoestel.
Het zal dan afhangen of deze verdeler beschikt over meerdere merken van Cabletuners. Bijvoorbeeld de Philips Cabletuner.
Larry
Gast

Bericht Gepost op: Vr 30 Dec. 2005 - 13:52 
   Onderwerp: Re: RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder

Keuze uit meerdere merken Cable Tuners?????

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!!!

Laughing

Je moet al moeite doen om een verdeler te vinden die er effectief hééft! laat staan dat je dan nog eens mag kiezen welk type je mee naar huis neemt...
Gast

Bericht Gepost op: Vr 30 Dec. 2005 - 22:11 

kobe schreef:
Heeft iemand ook volgend probleem? Ik heb een Cabletuner CT-SA10 (Samsung). Als ik het uitgangssignaal instel op composiet is het beeld ok. Verander ik het naar RGB dan wordt het beeld zo helder dat alle lichte delen in het beeld volledig worden weggevreten en alles te contrastrijk is. Bij de handleiding van de philipd cabletuner zie ik dat je het RGB-niveau kan aanpassen, maar bij de samsung CT is er niet zo een optie. Iemand een oplossing?

Ik heb exact hetzelfde fenomeen. Probleem is dat je bij de Samsung alleen kunt kiezen tussen 'Composiet' of 'RGB+Composiet'. Mijn televisie telt die signalen blijkbaar gewoon bij elkaar op met als gevolg een te hoge luminantie. Ik heb geprobeerd om het composiet signaal weg te nemen (door de pin in de Scart weg te halen) maar dan heeft de tv geen sync meer. Dus er zit niets anders op dan in composiet te kijken of de instellingen van de tv aan te passen. Het kan inderdaad zijn dat een ander merk kabeltuner wel alleen RGB uit kan geven (en alleen sync op de composite pin). Hoe zit dit trouwens met de Digibox?
Gast

Bericht Gepost op: Zo 29 Jan. 2006 - 21:41 

Heb m'n cabletuner terug gebracht en een digicorder gekocht. Hiermee heb ik geen probleem. RGB is perfect, gelukkig.
yvesvdd

Bericht Gepost op: Ma 01 Mei. 2006 - 9:07 
   Onderwerp: Re: antwoord van telenet

kobe schreef:
antwoord van telenet: Er zijn twee mogelijkheden voor uw vraag.
U kan de zenders composiet via de Cabletuner blijven bekijken.

Er bestaan verschillende merken van Cabletuners. U kan zich wenden tot uw plaatselijke verdeler, en melden dat uw Samsung Cabletuner niet overeenkomt met de instellingen uw televisietoestel.
Het zal dan afhangen of deze verdeler beschikt over meerdere merken van Cabletuners. Bijvoorbeeld de Philips Cabletuner.

composiet is zeker geen oplossing, dan krijg je weer het 'analoge' beeld Exclamation
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digitale TV - Forum index  Digitale TV - Forum index
Cabletuner Telenet  Cabletuner Telenet
RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder  RGB uitgang op samsung cabletuner -> beeld te helder
Klik hier voor de andere onderwerpen over Cabletuner Telenet
Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: