InloggenGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Zoeken
Zoeken
Log in om je privé berichten te bekijken
Log in om je privé berichten te bekijken
Forum index » Digicorder Telenet
Digicorder Telenet

Forum index  Forum index
Digicorder Telenet  Digicorder Telenet
Digicorder naar PC  Digicorder naar PC
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina 1, 2  Volgende Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Digicorder naar PC
Auteur Bericht
ddejonghe

Bericht Gepost op: Ma 24 Apr. 2006 - 20:41 
   Onderwerp: Digicorder naar PC
Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp Reageer met quote

Weet er iemand of het mogelijk is om wat je bewaard hebt op je digicorder, je ook kan exporteren naar je PC om het bv op dvd te branden?

D.
Naar boven Naar onderkant van pagina
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sergei

Bericht Gepost op: Di 25 Apr. 2006 - 0:41 
   Onderwerp: Re: Digicorder naar PC

Afspelen met digicorder en dan opnemen via S-video.
In de computer dan bvb een hauppauge PVR250/350/500 kaartje zodat uw computer het analoge beeld direct weer digitaliseerd zonder aanslag te doen op de processor.

Direct streamen van settop box naar PC gaat niet.
Daar heeft Telenet een stokje voorgestoken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
johanvandeplas
Gast

Bericht Gepost op: Ma 11 Aug. 2008 - 11:31 
   Onderwerp: Digitaal beeld!?

Sergei schreef:

Direct streamen van settop box naar PC gaat niet.
Daar heeft Telenet een stokje voorgestoken.

klopt de trutte!

telenet gebruikt trouwens een eigen filesystem waardoor de (standaard IDE) harde schijf ook niet te lezen is met de pc. (tenzei je telenets filesystem hackt of kent)
thetramp

Bericht Gepost op: Wo 17 Dec. 2008 - 1:42 

kan het ook digitaal? dus niet via s-video of scart?

PS hoe 'weet' die digibox nu of er een TV aanhangt of een dvd-recorder???
master-magic

Bericht Gepost op: Wo 17 Dec. 2008 - 2:04 

op de HDMI uitgang zit een kopieerbeveiliging,dus vrees dat het digitaal niet zal lukken,
op een pc heb je enkel nog maar HDMI uitgang,geen ingang wegens kopeerrechten van films enz.
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Wo 17 Dec. 2008 - 15:40 

ddejonghe schreef:
Weet er iemand of het mogelijk is om wat je bewaard hebt op je digicorder, je ook kan exporteren naar je PC om het bv op dvd te branden?

D.

Als je films wilt bijhouden, zoals ik, ben je beter af met een digibox en een HD-recorder, maar geen digicorder van Telenet.
Ik neem eerst de PRIME film op de harde schijf van mijn HD-recorder.
Daar kan ik het begin en einde van de film wegknippen, zodanig dat ik alleen de film nog heb.
En dan dub ik die film van de harde schijf naar een blanko DVD, die ik ook in de DVD-rewriter van mijn PC kan stoppen en verder bewerken.

Het hangt er allemaal vanaf wat je precies wil bereiken met opgenomen films, hoeveel geld en tijd je daar wil in stoppen, welke soorten DVDs je wil gebruiken, welke hardware je wil gebruiken, enz.
Je hebt ook nog Blu-ray disks, multimedia harde schijven, ...

Zeg tegen Telenet, dat je geen digicorder wil, maar een blu-ray-digicorder, dat hebben ze toch niet, maar dan zullen ze eens beseffen hoe VOORBIJGESTREEFD hun eigen digicorder van €369 is. Die digicorder had er nooit mogen zijn.

Ik zit te wachten op een digibox specifiek voor digitale TV's, die alleen maar decodeert en zonder afstandbediening en zonder gids, maar die moet Telenet nog uitvinden.
Gast

Bericht Gepost op: Wo 17 Dec. 2008 - 23:38 

de digicorder was gratis...

via de digicorder kan je dan niet opnemen met een DVD recorder? of dit is juist hetzelfde als bij de digibox...

Ik vind al die stappen nogal omslachtig om eerlijk te zijn.. eerst opnemen op de HD van die DVD recorder.. dan schrijven op dvd... dan weer uitlezen op pc...
nu ja beter dan niets Smile
thetramp

Bericht Gepost op: Wo 17 Dec. 2008 - 23:40 

master-magic schreef:
op de HDMI uitgang zit een kopieerbeveiliging,dus vrees dat het digitaal niet zal lukken,
op een pc heb je enkel nog maar HDMI uitgang,geen ingang wegens kopeerrechten van films enz.

Er bestaan wel degelijk HDMI input kaarten... dus in theorie moet het lukken... als het signaal de digibox verlaat.... of zit er een soort HDCP op??
master-magic

Bericht Gepost op: Do 18 Dec. 2008 - 1:07 

volgens sommige bronnen die zou telenet het HDCP signaal doorgeven,
kan het zelf niet testen,
miss dat iemand het hier kan zeggen.
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Do 18 Dec. 2008 - 5:05 

Gast schreef:

Ik vind al die stappen nogal omslachtig om eerlijk te zijn.. eerst opnemen op de HD van die DVD recorder.. dan schrijven op dvd... dan weer uitlezen op pc...

Mijn HD-recorder kan onmiddellijk een DVD creëeren van een opgenomen film, zonder dat je iets anders nodig hebt en dat is één film per DVD.
Maar het hangt ervan af of je tevreden bent met het resultaat en welke media je gebruikt.
Het is niet zo simpel omdat er zoveel mogelijkheden zijn en iedere gebruiker zoekt dat zelf uit, naargelang zijn persoonlijke eisen en hoeveel geld en tijd hij eraan wil besteden.

Als je het simpel en goedkoop wil houden, gebruik dan normale DVDs en maak DVDs met je HD-recorder, maar dat gaat wel ten koste van kwaliteitsverlies, dat aanvaardbaar voor jou kan zijn.
Je kan geen film van 1h30m branden op een normale DVD van 4.7gb zonder kwaliteitsverlies en hoe langer de film duurt hoe meer kwaliteitsverlies je hebt.
Maar dat kwaliteitsverlies is niet erg, maar sommige mensen willen het neusje van de zalm hé.
Als je de originele kwaliteit wil behouden, moet je stockeren op harddisks of DVDs met dubbele layer of Blu-ray disks.
Hoe hoger de kwaliteit, hoe meer volume je nodig hebt en dat gaat rap vooruit hoor. Zet de 3 Godfather films maar eens op je computer, dan heb je waarschijnlijk rond de 30 gigabyte verbruikt en dat zijn maar 3 films hé.
Als je zo'n 30 films van dat caliber hebt, zit je aan 300gb.

Dus er zijn goedkope comfortabele en duurdere comfortabele oplossingen, maar je moet altijd ergens een prijs betalen : ofwel met meer geld, ofwel met meer tijd, ofwel met meer volume, ofwel met kwaliteitsverlies.

Ik doe het nog anders, maar die oplossing vraagt meer tijd, vooral machine-tijd omdat ik gemiddeld 4 filmen op één DVD wou hebben en daarvoor moet je films comprimeren met b.v. DivX of Xvid of nog iets anders. Daarmee kreeg ik een zeer laag volume met behoud van een kwaliteit, die genoeg voor mij was.

Je moet een plan maken hé, dat plan uitvoeren en ermee leren leven voor de komende jaren, want IEDERE oplossing heeft zijn voor- en nadelen.
De eenvoudigste oplossing is geen films bijhouden en alleen maar kijken, zonder opnemen en dat is wat ook Telenet alleen maar aanbiedt : kijken of uitgesteld kijken (digicorder), maar niet het bijhouden van films, want die digicorder is rap vol hoor en dan moet je gaan wissen en wissen is niet bijhouden hé. Daarom wou ik die digicorder niet hebben.
In de handleiding van mijn HD-recorder, raadt SONY het aan om films niet te lang bij te houden op de harde schijf en ze op DVD te zetten en dat geldt waarschijnlijk ook voor de digicorder en andere HD-recorders.
Zoiets zegt Telenet natuurlijk niet in haar reclame-campagnes hé, daar is alles rozegeur en maneschijn. Smile
ErikAlbert

Bericht Gepost op: Do 18 Dec. 2008 - 7:59 

ErikAlbert schreef:
Gast schreef:

Mijn HD-recorder kan onmiddellijk een DVD creëeren van een opgenomen film, zonder dat je iets anders nodig hebt en dat is één film per DVD.
Maar het hangt ervan af of je tevreden bent met het resultaat en welke media je gebruikt.
Het is niet zo simpel omdat er zoveel mogelijkheden zijn en iedere gebruiker zoekt dat zelf uit, naargelang zijn persoonlijke eisen en hoeveel geld en tijd hij eraan wil besteden.

Als je het simpel en goedkoop wil houden, gebruik dan normale DVDs en maak DVDs met je HD-recorder, maar dat gaat wel ten koste van kwaliteitsverlies, dat aanvaardbaar voor jou kan zijn.
Je kan geen film van 1h30m branden op een normale DVD van 4.7gb zonder kwaliteitsverlies en hoe langer de film duurt hoe meer kwaliteitsverlies je hebt.
Maar dat kwaliteitsverlies is niet erg, maar sommige mensen willen het neusje van de zalm hé.
Als je de originele kwaliteit wil behouden, moet je stockeren op harddisks of DVDs met dubbele layer of Blu-ray disks.
Hoe hoger de kwaliteit, hoe meer volume je nodig hebt en dat gaat rap vooruit hoor. Zet de 3 Godfather films in DVD-kwaliteit, maar eens op je computer, dan heb je waarschijnlijk rond de 30 gigabyte verbruikt en dat zijn maar 3 films hé.
Als je zo'n 30 films van dat caliber hebt, zit je aan 300gb en 30 films is niks voor een filmfan.

Dus er zijn goedkope comfortabele en duurdere comfortabele oplossingen, maar je moet altijd ergens een prijs betalen : ofwel met meer geld, ofwel met meer tijd, ofwel met meer volume, ofwel met kwaliteitsverlies.

Ik doe het nog anders, maar die oplossing vraagt meer tijd, vooral machine-tijd omdat ik gemiddeld 4 filmen op één DVD wou hebben en daarvoor moet je films comprimeren met b.v. DivX of Xvid of nog iets anders. Daarmee kreeg ik een zeer laag volume met behoud van een kwaliteit, die genoeg voor mij was.

Je moet een plan maken hé, dat plan uitvoeren en ermee leren leven voor de komende jaren, want IEDERE oplossing heeft zijn voor- en nadelen.
De eenvoudigste oplossing is geen films bijhouden en alleen maar kijken, zonder opnemen en dat is wat ook Telenet alleen maar aanbiedt : kijken of uitgesteld kijken (digicorder), maar niet het bijhouden van films, want die digicorder is rap vol hoor en dan moet je gaan wissen en wissen is niet bijhouden hé. Daarom wou ik die digicorder niet hebben.
In de handleiding van mijn HD-recorder, raadt SONY het aan om films niet te lang bij te houden op de harde schijf en ze op DVD te zetten en dat geldt waarschijnlijk ook voor de digicorder en andere HD-recorders.
Zoiets zegt Telenet natuurlijk niet in haar reclame-campagnes hé, daar is alles rozegeur en maneschijn. Smile
« Vorig onderwerp - Volgend onderwerp »
Weergave berichten vanaf:     Sorteer berichten:  
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Ga naar pagina 1, 2  Volgende Vertel een vriend of kennis over dit onderwerp
Forum index  Forum index
Digicorder Telenet  Digicorder Telenet
Digicorder naar PC  Digicorder naar PC
Klik hier voor de andere onderwerpen over Digicorder Telenet
Pagina 1 van 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar: