| Auteur |
Bericht |
xanax Gast
|
Gepost op: Ma 16 Apr. 2007 - 13:31 Onderwerp: Tv-vlaanderen op pc? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb thuis nu de volgende setup:
1 computer met 5 analoge tuners die in mijn kelder staat. Op deze computer staat al mij muziek, foto's, xvid,..
3 xbox 360 als mce extenders.
Met die 3 mce extenders kan ik live tv kijken (met time shifting), tv opnemen via EPG, opgenomen tv kijken (reclame automatisch verwijderen), mijn muziek spelen, foto's kijken en mijn xvids kijken.
Kortom ik heb op drie kamers toegang tot al mijn media en dan nog wat (domotica).
Het is een ongelooflijk leuk en gebruiksvriendelijk systeem. Heb nu al een aantal van de voordelen van digitale televisie...
Ik zou op termijn graag overstappen naar digitale televisie (voornamelijk omwille van kwaliteit).
Ik zou dit kunnen doen met TV-vlaanderen, telenet, Belgacom TV (ik woon in Gent).
Maar voor zover ik het begrijp kan ik Telelenet noch Belgacom TV rechstreeks decoderen via mijn pc
Zou dit wel gaan met TV-Vlaanderen? en ook minimum 4 tuners?
(ongelooflijk dat een klein landje als belgië tegendraads doet en eigen standaards implementeerd! ) |
|
 |
|
master-magic
|
Gepost op: Di 17 Apr. 2007 - 9:24 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
hoi stadsgenoot,
er zijn ontvangers voor satelliet tv met smartcard optie of je moet het via een andere weg proberen die we enkel bespreken via PM. _________________ greets master-magic.
volledig digitaal telenet IDTV (ADB 2000) & (DB8000S,C)(TVV,Euro1080,telesat)
http://www.satdigitaal.be
http://www.tv-digitaal.be (zenderaanbod belgie en meer) |
|
 |
|
Gast
|
Gepost op: Ma 07 Mei. 2007 - 22:48 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
Beste (en enige) oplossing is firedtv, bij mij werkt het bijna probleemloos, nadruk op bijna.
Naar het schijnt kan je via mediaportal en firedtv en een TV vlaanderen compatibele cam en smartcard een server opstelling maken zelf met gecodeerde kanalen.
check out both sites (digital-everywhere en teammedia-portal...)
greetz,
Anthony |
|
 |
|
Sergei
|
Gepost op: Zo 27 Mei. 2007 - 17:07 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
Digital everywhere's fireDTV werkt inderdaad stabiel.
Wel opletten bij multituner en gelijktijdig opnemen.
Daar moet je in het geval van de beveiliging ook meerdere cam's en smartcards voor gebruiken als je simultaan wil opnemen en kijken.
Bij FTA zenders gaat dat probleemloos zolang op dezelfde transponder, ga je daarbuiten is een tweede sat kaart nodig .
Bij TV vlaanderen lukt het met 1 kaart niet op dezelfde transponder omdat de cam enkel 1 kanaal kan behandelen. |
|
 |
|
ACC
|
Gepost op: Vr 09 Mei. 2008 - 12:50 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
Ik heb een Vista media center staan met 4 analoge tuners aanboord. gemakkelijk om overal met de laptop (vooral buiten op het terras) naar tv te zien. Er hangen ook nog extenders aan voor in de keuken en de salon. ik draai deze MCE ook nog voor andere toepassingen.
ik denk ook al een tijdje om naar TVV over te stappen. maar wil dit alleen maar doen als ik mijn media center kan behouden.
Is dit nu gelukt bij deze persoon hier boven. en zoja. wat moet er dan allemaal gebeuren en wat heb je nodig?
Ik heb wel kennis over elektronica en PC technieken zowel software als hardware. maar over satelieten ben ik volledig leek. Kan er hier iemand mij mee helpen? |
|
 |
|
natte
|
Gepost op: Vr 09 Mei. 2008 - 22:49 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
technisat skystar  _________________ forumlink:http://www.eurosatshop.be/base/ |
|
 |
|
ACC
|
Gepost op: Di 13 Mei. 2008 - 7:53 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
| Mmmmm... ik had toch graag iets meer informatie gekregen dan alleen maar een type van sateliet kaartjes, waar ik nergens van terug vind of dat ze vista media center compatibel zijn. |
|
 |
|
DVB-T Gast
|
Gepost op: Zo 25 Mei. 2008 - 21:07 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
| XP en Vista mediacenter is af te raden gezien de BDA driver daar een truk voor moet uitvoeren en de kanalen als DVB-T kanalen presenteren. |
|
 |
|
ACC
|
Gepost op: Ma 26 Mei. 2008 - 6:48 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
| ik zou het toch graag via de media center willen proberen. is er ergens hier over informatie te vinden? of kan je hier zelf meer uitleg over geven? |
|
 |
|
ErwinC
|
Gepost op: Do 09 Okt. 2008 - 12:00 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
Ik ben ook zo'n fervente MCE (Vista) aanhanger en overweeg de overstap naar TVV. Probleem is dat alles hier moet overgeschakeld worden en ik dus als beste oplossing dus DVB-S HD kaarten installeer in mijn Vista MCE en alle TV's via Extenders aansluit (DMA 2200).
Probleem is dat ik dus best 4 tuners in mijn PC installeer.
Dus als er iemand een oplossing heeft?
Ze moet wel werken met Vista MCE, |
|
 |
|
ACC
|
Gepost op: Do 09 Okt. 2008 - 12:26 Onderwerp: Re: TV-Vlaanderen op PC? |
|
|
Ik gebruik geen vista meer. ik draai nu MythTv . Ik heb de vergelijking gemaakt en ik kan (VEEL) meer doen met minder hogere hardware eisen.
Ok, voor de windowsfreaks onder ons is dit wel wat moeilijker. maar ik ben blij met mijn keuze. het heeft bij mij ook enkele maanden geduurd eer ik het goed en wel in orde kreeg. Maar hierdoor is mijn technische kennis over deze materie enorm vergroot. Tot enkele maanden geleden dacht ik echt dat windows voor media center HET was...... nee dus. |
|
 |
|
| « Vorig onderwerp - Volgend onderwerp » |
|